2014. október 28., kedd

Teljes kiőrlésű zsemle - recept


Sziasztok,
a mai bejegyzésben egy receptet szeretnék megosztani Veletek.
Teljes kiőrlésű zsemléket sütöttem a minap, és szerintem elég finomak voltak. :)
 Mi kell a zsemlékhez?
50dkg teljes kiőrlésű liszt (vagy ha nem cél a teljes kiőrlésű, akkor lehet kenyérliszt, finomliszt, esetleg felesben teles kiőrlésűvel is)
0,5 dl olaj (oliva, vagy napraforgó)
1 kávéskanál szódabikarbóna
2 kávéskanál só
1 tojás
tej

Hogyan készül?
Összekeverjük a száraz alapanyagokat, majd hozzáadjuk az olajat, és annyi tejet, hogy jól gyúrható tésztát kapjunk. Elosztjuk annyi részre, ahány zsemlét szereténk kapni. Én 8 részre osztottam, így kisebb zsemléket kaptam, viszont ezek annyira laktatóak, hogy így is bőven elég volt belőlük 1 db egy evésre.
Kis cipókat formázunk beőle, és sütőpapírra tesszük. A teteüket megkenjük a felvert tojással, illetve én tettem rá felesben reszelt sajtot, és szezámmagot.
180°C-ra előmelegített sütőbe tesszük, és 30 perc alatt készre sütjük. Sajnos a mi sütőnk hátul jobban melegszik, így az ott lévő zsemlék kicsit megrepedtek.

Remélem tetszett Nektek ez a recept, ha elkészítitek mindenképpen küldjetek róla képet e-mailben, vagy facebookon, illetve ha instagramra tesztek fel róla képet, akkor jelöljetek meg rajta @stilusesegyeb

Sziasztok!

3 megjegyzés:

  1. Körülbelül mekkorák lettek, mint egy vizes zsemle? vagy kisebb? Nem rég én is próbálkoztam egy ilyen recepttel, ahol azt írták, hogy 5 dkg-s zsemléket formázzunk belőle, majd megduzzadnak... hát nekem inkább pogácsák lettek, olyan fornettis sajtos pogácsa nagyság. :( De lehet kipróbálom ezt a receptet legközelebb. :)
    Noémi

    VálaszTörlés
  2. Szia Rami! Ha a zsemléket vizes kézzel formázod, akkor nem fognak így szétrepedni :) (Ez csak jó tanács, nem kritika) üdv, Dalma :)

    VálaszTörlés