2014. augusztus 16., szombat

Mit főzzek ma? - szezámmagos csirke


Sziasztok, arra gondoltam, megosztom Veletek, hogy mit főztem. Nagyon szeretjük a különböző nemzetek ételeit, és a szezámmagos csirke az egyik kedvencem, persze Ádám is szereti :)
Nem nagy dolog az elkészítése, szóval bárki meg tudja csinálni, még azok is, akik a konyhában eddig alig jártak :)
Hozzávalók:
0,5 kg csirkemell, filézve
A bundához:
6 evőkanál liszt
3 evőkanál étkezési keményítő
1 evőkanál olaj
1 tojás
csipetnyi só
1,5 kávéskanál sütőpor
víz
A mázhoz:
ketchup (kb. negyed müzlistálnyi)
chili (ízlés szerint)
méz (kicsit kevesebb, mint a ketchup)
szezámmag (3-4 evőkanál)

A bundához a hozzávalókat jól elkeverjük, annyi vizet öntünk hozzá, hogy sűrű masszát kapjunk. Beleforgatjuk a kockára vágott csirkemellet, és aranybarnára sütjük.
Kikeverjük a mázhoz a hozzávalókat. Én erre egy müzlistálat használtam. A mennyiségek irányadóak, nekem ez pont elég volt ennyi húshoz, ha több mázzal szeretnéd, készíts többet :) Ha a hús megsült, rögtön beleforgatjuk ebbe a mázba, és már ehetjük is :)

Remélem tetszett Nektek ez a recept. Ha esetleg kipróbálnátok, mindenképpen küldjetek róla képet :)

12 megjegyzés:

  1. Ezt én is el szoktam készíteni, és tényleg nagyon finom. :) (Igaz, én annyi változtatással, hogy keményítő helyett ugyanannyi mennyiségű lisztet használok.)

    VálaszTörlés
  2. Óóó Rami, hát én is imádom ezt a kínai étket. :) Csak még nem találtam normális receptet. Esküszöm, holnap ki is próbálom. Mióta nem vagyok Pesten, nem is ettem ilyet... :( Már most csorog a nyálam. :D

    VálaszTörlés
  3. Ezt én is nagyon szeretem, a szezámmagot megszoktam pirítani előtte, de mindenképp finom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hűűű,köszi Erzsi, ki fogom próbálni úgy is :)

      Törlés
  4. Hmmm... isteni eledel, de itthon még sose készítettem. Ezer köszönet a receptért... megláttam, lementettem, hamarosan fel is avatom. :)

    VálaszTörlés
  5. Kedvenc ételem, egyszer próbáltam házilag elkészíteni, de jobban szeretem, ha csak elém teszik és csak enni kell :)

    VálaszTörlés
  6. Jajj ezt a receptet én is ismerem, imádom pont olyan lesz mint az Alba plázában kapható :D pont most fogom megpróbálni csirkeszárnyakkal, remélem sikerül

    VálaszTörlés