2012. október 28., vasárnap

Recept - pizza


A tészta egy nagyon régi (konkrétan 1976os kiadású) receptől van, picikét átdolgozva, a paradicsomszószt pedig én találtam ki.

Hogy mi kell hozzá?

 a tésztához:
-60dkg liszt
-2evőkanál étolaj
-fél evőkanál oregánó
-fél evőkanál bazsalikom
-4dl víz
-2,5dkg élesztő
-1 teáskanál cukor

a paradicsomszószhoz:
-3dl paradicsomlé
-egy kis fej vöröshagyma
-1 teáskanál bazsalikom
-1 teáskanál oregánó
 -kevés babérlevél(én 3levelet tettem bele)
-kicsi só és bors
-kevés olaj

A tészta elkészítése:

A vizet bedobom a mikróba a cukorral egy percre, aztán beleteszem az élesztőt.
Pár perc alatt felfuttatom. A többi hozzávalóval öszekeverem, dagasztom. Lefedve duplájára kelesztem.


Paradicsomszósz elkészítése:
az olajon megpirítom a hagymát, de csak kicsit, míg üveges nem lesz. ekkor gyorsan ráöntöm a paradicsomlevet. Figyelni kell, hogy ne legyen sok az olaj, mert az, ahogy hűl a szósz kicsapódik a tetején. Belekeverem a fűszereket, főzöm amíg be nem sűrűsödik.


A tésztát átgyúrom mikor megkelt. 4 részre osztom, mindegyiket kinyújtom, megkenem a szósszal. teleszórom olyan feltéttel, amilyet akarok. én most csíkokra vágott sonkát, kukoricát és sajtot tettem rá.
A sütőben legmagasabb hőfokon jól átsütöm.
4pizza lesz belőle, de akkorák amekkorával egy felnőtt ember bőven jóllakik, sőt.





2 megjegyzés:

  1. nyami,jól hangzik és jól néz ki,ebben az esős időben nincs is jobb,mint itthon sütögetni, köszi,meghoztad a kedvem :)

    VálaszTörlés